39. ZPŠ bo potekala od 23. do 26. februarja 2024 v Mariboru, v Karanteni, Pobreška cesta 20, v organizaciji Javnega Sklada RS za kulturne dejavnosti, Območna izpostava Maribor in Zveze kulturnih društev Maribor.
Namenjena je plesalcem, pedagogom, koreografom in vsem, ki se aktivno ukvarjajo s plesnim ustvarjanjem in gibom. Program je primeren za različne starostne skupine, tako za začetnike, nadaljevalce, izkušene in poklicne plesalce.
Vabljeni tudi na ogled plesne predstave mladega plesnega kolektiva Š. I. K. Plesne izbe Maribor in mednarodno uveljavljene koreografinje Urše Rupnik, OKAMANELA, v sklopu Platforme mladih, Platforme pred Platformo – Platforma sodobnega plesa, Zavod MOJA KREACIJA, Maribor in sodelovanju z 39. ZPŠ Maribor, JSKD. Več na: http://www.festivalplatforma.si/ in www.zimskaplesnasola.si.
BALET ZA SODOBNE PLESALCE I & II-III
Tinin sodobni balet je preplet stiliziranega klasičnega baleta z mehkobo sodobnega plesa, različno dinamiko, močjo, ostrino in volumnom gibanja.
Delavnica je prilagojena potrebam sodobnega plesalca in išče vzporednice z mehanizmi v sodobnih plesnih smereh. V uvodnem delu so vaje za pripravo telesa (pilates in floor barre). Vaje ob drogu so postavljene skozi razumevanje in pravilno uporabo anatomije ( postavitve telesa) skozi baletne vaje, uporabo stopala in ekstenzije. Vaje na sredini zajemajo koordinacijo, tranzicije, vpetost v prostor in dinamiko elevacij. V zaključnem delu sledijo vaje za moč in stabilizacijo telesa na tleh.
Sodobni balet je primeren za vse plesalce, z več in manj plesnimi izkušnjami.
QI GONG I-III
Qi Gong predstavlja princip v kitajski tradicionalni medicini in v kitajskih borilnih veščinah. Je sistem koordiniranih gibov, ki vključuje ritmično dihanje v kombinaciji s počasnimi stiliziranimi fluidnimi gibi, umirjenosti uma in vizualizacijo. Prav tako je pomemben vidik vzdržljivost; fizična in mentalna – pozornost.
V moji vadbi bomo prepletali različne tipe Qi Gonga in s plesnimi vsesplošnimi ogrevanji, delu na fleksibilnosti, predvsem hrbtenice, poudarku na pravilni anatomski izvedbi vaj, krepitev posameznih mišičnih sklopov,.. Te vaje sem skozi leta poučevanja razvijala, dopolnjevala, spreminjala in tako oblikovala vrsto vadbe, za vsesplošno in večplastno krepitev fizis telesa in pozornosti. Prav zaradi tega v svoj Qi Gong doprinašam svežino današnjega časa.
Dinamika in zahtevnost vaj se vselej prilagaja skupini, zato so v to vadbo vabljeni prav vsi, ki si želijo umiriti svoj um skozi fluidnost.
Vadba je namenjena prav vsakemu posamezniku ne glede na predhodno gibalno predznanje.
FELDENKRAIS V PLES I-III
Pričeli bomo s tako imenovano prakso zavedanje skozi gib (ATM), ki izhaja iz metode Feldenkrais*, ter se nato podali v ples. Ko se bolj zavedamo lastnega gibanja in prostora okoli sebe, imamo več možnosti pri odločanju kako želimo voditi svoj gib. Pri tem klasu ne gre za sprostitev (čeprav bi na začetku lahko izgledalo tako) – gre za pripravo na akcijo.
*Metoda Feldenkrais® je izobraževalni sistem, ki uporablja gibanje za učenje samozavedanja in izboljšanje delovanja.
TO JE UJEMANJE I-III
V raziskovalni delavnici se bomo osredotočili na to, kaj pomeni “vzpostaviti odnos z” med plesom. Skreirali bomo različne konstelacije in raziskovali načine, kako biti v stiku fizično ali nefizično, ustvarjali bomo povezave skozi prostor in ugotavljali, kako se povezati s svojim lastnim plesom.
Veliko se bomo igrali. Igra bo služila nenehnemu iskanju užitka v tem, kar počnemo. Užitek je povsem fizični občutek in služi kot ključ, ki odpira vrata resnični interakciji drug z drugim in s svetom.
Z gradnjo številnih odnosov povečamo svojo fizično prisotnost in zaplešemo v situacije, ki jih nismo
povsem pričakovali (kot vsi vemo: ena plus ena je enako tri).
FOLLOW THE FLOW I & II
Urša poučuje avtorsko obarvano sintezo sodobnih in modernih plesnih tehnik, obogateno z lastnimi plesnimi izkušnjami in svojimi principi ustvarjanja. Kot dolgoletna asistentka in plesalka uveljavljenega ameriškega koreografa in pedagoga Joa Alegada pri svojem delu izhaja predvsem iz metode Alegado Movement Language, ki se napaja v gibu rok in dlani. Te se kot vodilo za gibanje celotnega telesa povezujejo z viri energije znotraj telesa in se nato projicirajo navzven v prostor.
Uršin klas se začne s preprostim, a dinamičnim ogrevanjem; ozaveščanjem in prebujanjem celotnega telesa z delom v parih, skupinah ali posamično. Temu sledijo strukturirane vaje na tleh, gibalne fraze v vertikali in prostorske kombinacije, ki jih nadgradi z zaključno plesno kompozicijo oz. koreografijo. Ta je sestavljena iz tehnično prej predelanih plesnih elementov, motivov in principov gibanja.
Pozornost se pri Uršinih klasih usmerja na gibanje in postavitev hrbtenice, kompleksno koordinacijo rok, nog ter trupa. Vpeljuje se prizemljenost ter hkratno vpetost v zrak in prostor. Urša poudarek daje plesnosti, muzikalnosti, mehkobi in pretočnosti gibanja in prehajanja med vertikalno in horizontalno ravnjo ter izrazni interpretaciji plesnega materiala.
Urša vas vabi, da na tej delavnici skupaj ujamete in zajezdite val fluidnega gibanja in se na njem podate na dinamično potovanje skozi prostor in čas.
SODOBNI PLES I
Po dolgoletnih pedagoških, koreografskih in plesnih izkušnjah, je Maša Kagao Knez oblikovala delavnico, v kateri povezuje raznolike gibalne prakse in plesne usmeritve. S pomočjo načel sodobnega plesa in funkcionalnih vadb ter naravnanosti zahodnoafriških plesnih tradicij, plesalce spodbuja k nadgrajevanju njihovega plesnega izraza in poglabljanju senzibilnosti v plesni interpretaciji. Preko vaj in plesnih sekvenc se posveča krepitvi in raztezanju telesa ter ozaveščanju gibanja.
Delavnica je namenjena plesalcem, ne glede na njihovo plesno usmeritev, saj se posveča različnim kvalitetam (zavedanje in odzivnost telesa, preciznost in usmerjenost giba, osredotočenost v danem trenutku, muzikalnost, ritmičnost..), ki omogočajo pretočnost in večjo amplitudo giba ter svobodnejšo, polnejšo in iskreno plesno izvedbo.
AFRO FUSION I-III
Na delavnici se bomo osredotočili na usklajenost plesa z ritmom, na izolacijo posameznih delov telesa, na tekoče in artikulirano gibanje, ter na komunikacijo med plesalci. Delavnica je zgrajena iz ogrevanja s poudarkom na gibalnih motivih zahodnoafriške plesne tradicije ter plesne kombinacije, v kateri se povežejo elementi, ki smo se jih naučili tekom klasa.
Delavnica je primerna tako za ženske kot moške, za plesalce in ljubitelje, za tiste, ki bi radi nadgradili svoj plesni izraz ali pa se samo sprostili ob afriški glasbi ter spoznali delček afriške kulture preko plesa in glasbe.
FLYING LOW II-III
Tehnični klas temelji na naslednjih principih gibanja:
Spirala skozi kohezijo in ekspanzijo – tako vzpostavimo relacijo med središčem, sklepi in okončinami. S pravilno uporabo svojega središča ter uporabo spiral med gibanjem
postane telo bolj učinkovito med premikanjem v tla in od tal ter skozi spirale prostora in telesa.
Prenos teže – je bistvena sestavina gibanja, hkrati pa ključna za ohranjanje stabilnosti telesa. Rada bi rekla, da je ples le malo bolj kompleksen način hoje. Z uporabo teh principov od ogrevanja do večplastnih gibalnih kompozicij želimo razviti jasnost namere, medtem ko premikamo svoje telo, samega sebe. Mi smo naše telo in naše telo smo mi. Naša telesa izražajo, kdo smo, naš način bivanja v svetu.
MED ZUNANJIM IN NOTRANJIM RITMOM
Gibalno-zvočna delavnica je usmerjena v raziskavo skupnih točk zvočnega plesa flamenka in plesne improvizacije, ki temelji na opazovanju notranjih telesnih občutkov (somatiki).
Pomembna razlika med njima je, da čas prijemata z drugega konca. Flamenko je ritmični ples, kjer se plesalec s svojim gibanjem vpenja v zunanji, vsem slišni ritem, ter preko gibajočega telesa gradi vidno in slišno kompozicijo. Pri plesni improvizaciji plesalec vadi načine, kako poslušati svoje telesne občutke – svoj notranji ritem – tega prenaša v gib, prostor, oblikovanje zunanjosti.
Vprašanji, ki dobro povzemata temo delavnice in jih v Koreografskem priročniku zastavlja Jonathan Burrows: Kaj se zgodi, če material nastane iz ritma? Kaj se zgodi, če ritem nastane iz materiala? Raziskovali bomo, kako se ti dve na videz ločeni praksi povežeta, si medsebojno pripomoreta in kakšen gibalno-zvočni jezik se rodi v prostoru med njima.
Delavnica je primera za plesalce sodobnega plesa kot tudi plesalce flamenka in drugih plesnih tehnik, predznanje ni potrebno.
CHI NEI TSANG – tretma notrnjih organov
Je stoletja star zdravilni tretma z dotikom, ki prihaja iz Kitajske. Osredotoča se na globoko a nežno masažo trebuha, s katero na nek način “treniramo” notranje trebušne organe za bolj učinkovito delovanje, kar pa posledično izboljša fizično in čustveno zdravje. CNT temelji na prepričanju, da so nerešene čustvene dileme shranjene v prebavnem sistemu ter ostalih organih in da je slaba “čustvena prebava” eden glavnih razlogov za poslabšanje zdravja. Prav tako je vsak organ povezan z določenim sistemom v telesu. Npr. vranica z mišičnim sistemom, jetra z vezivnim tkivom,… Z delom na organih istočasno vplivamo tudi na druge dele telesa.
TOK SEN
Je starodavna terapija, ki se uporablja predvsem za čiščenje in pretok zastale energije z mehansko in zvočno vibracijo, ki omogoča globinsko delovanje na fascijo in mišice. S tapkanjem po telesu (z lesenim “kladivom” in “dletom”) se vibracije pošiljajo skozi živce, mišice in fascije za zdravljenje bolečin v mišicah in tetivah. Le nekaj prednosti tega starodavnega tajskega/kitajskega zdravljenja je povečana cirkulacija, razbremenitev togih in napetih mišic, izboljšanje živčnih funkcij in še marsikaj.