31. ZIMSKA PLESNA ŠOLA bo potekala od 19. do 22. februarja 2016 v Mariboru, v Karanteni, Pobreška cesta 20, v organizaciji Javnega Sklada RS za kulturne dejavnosti, Območna izpostava Maribor in Zveze kulturnih društev Maribor. Namenjena je plesalcem, pedagogom, koreografom in vsem, ki se aktivno ukvarjajo s plesom in z gibom. Program je primeren za začetnike, nadaljevalce in poklicne plesalce. Otrokom od 6 do 8 let je namenjena plesalnica za otroke. Zaključna produkcija udeležencev ZPŠ bo zadnji večer. Vabljeni še na ogled plesnih predstav v času ZPŠ.
Več o spremljevalnem programu lahko preberete tukaj.
Simon Wehrli je diplomiral na Scuola Teatro Dimitri v Švici in magistriral iz sodobnega plesa na Trinity Laban v Veliki Britaniji. Kot plesalec, igralec in glasbenik sodeluje v različnih projektih v Evropi in Ameriki. Poleg mnogih je delal z Judith Sanchez Ruíz v New Yorku, Lizzi Kew-Ross v Londonu in Davidom Zabranom v Bruslju. Že več let je del švicarskega gibalnega gledališča Collettivo Spettatori in od leta 2010 član kolektiva 50collective. Istega leta je bil povabljen v projekt priznanega koreografa, pedagoga in plesalca Davida Zambrana “50 Days of Flying Low and Passing Through Costa Rica”. Od 2009 na mednarodni ravni poučuje plesno tehniko in improvizacijo ter razvija lastna umetniška dela.
Moderna plesna tehnika – Flying Low
Na klasu se bomo preko uporabe spiral in krivulj osredotočili predvsem na raziskavo odnosa med gibalcem in tlemi. Z usvajanjem specifičnega gibalnega materiala bodo udeleženci uporabljali principe ekspanzije, kohezije in gravitacije. Cilj je ostati miren tudi v trenutkih visoke intenzivnosti in poiskati red v kaotičnih stanjih/predlogih. Ohranjati ravnotežje med aktivnim in pasivnim. Med notranjim in zunanjim. Predlagana oblika bo tako na koncu postala sredstvo za doseganje več svobode v gibanju. Klas temelji na tehniki Flying Low Davida Zambrana.
Improvizacijska / raziskovalna delavnica – Tukaj in zdaj
Na delavnici se ne bomo osredotočili na fizične naloge, ampak bomo poskušali raziskati kaj pomeni v celoti obstajati v danem trenutku. Udeleženci bodo s poglabljanjem zavedanja časa in prostora dostopali do različnih gibalnih kvalitet in tako začeli delovati na tukaj in zdaj. Nevidno postane vidno in domišljija se spremeni v resničnost.
Miloš Isailović je plesalec širokega formata. Kot nadarjen baletni učenec šole Lui Davico je prejel štipendijo za šolanje na prestižni Ballet Academy v Zürichu. Od leta 2009 je stalni član Narodnega gledališča Beograd in član Bitef Dance Company. Kot član ansambla Narodnega gledališča Beograd je nastopil v številnih baletnih predstavah, kot član Bitef Dance Company pa je plesal v različnih plesnih in gledaliških predstavah. Sodeloval je z znanimi imeni plesnega sveta kot so Jiri Kylian, Edward Clug, Maša Kolar, Zoran Marković, Lidija Pilipenko, Vladimir Logunov ter številni drugi. Trenutno pleše v SNG Maribor in je Clugov asistent koreografije.
Prejel je tudi številne nagrade in priznanja na plesnih tekmovanjih v Evropi.
Leta 2012 je začel poučevati sodobno plesno tehniko v Plesnem studio Ris in kot koreograf v kategoriji modernega baleta zmagal na Dance Fest-u v Novem Sadu (Srbija). Od 2014 uspešno poučuje sodobni ples povsod po svetu (Hrvaška, Slovenija, Makedonija, Romunija, Poljska, Češka in ZDA – New York). Leta 2015 je postal pedagog sodobnega plesa na NFI (“National Foundation for dance – Aja Jung”), kot koreograf/producent ustvaril predstavo Dunjaluk v koprodukciji Bitef teatra / Bitef Dance Company in kot plesalec ter asistent Edwarda Cluga sodeloval v predstavi Peer Gynt, Slovenskega narodnega gledališča Maribor.
Delavnico pričnemo z ogrevanjem, s pomočjo vaj iz pilatesa kot dobro fizično pripravo. Nadaljujemo s sodobno plesno tehniko, pridobljeno iz lastnih izkušenj, ki temelji na fluidnem gibanju in dihanju ter sinhronizaciji dihanja in vaj. Pri koreografskem ustvarjanju izhajam iz lastnih dolgoletnih odrskih izkušenj. Delali bomo na vizualizaciji posameznih korakov, inspiriranih iz realnih življenjskih situacij, kot tudi na dramskih gestah, ki izhajajo iz te situacije. Koreografija zahteva izredno psihično in fizično pripravljenost.
Kjara Starič Wurst je koreografinja, pedagoginja in umetniški vodja Kjara’s Dance Project. Zaključila je Baletni konservatorij v Ljubljani, se v NY dodatno izpopolnjevala v modernih plesnih tehnikah in plesala v SPP pod vodstvom Freda Lasserrja. V Sloveniji in Ameriki je plesala v delih mnogih koreografov, sama pa je koreografirala tudi za SNG Opera in balet Ljubljana. Leta 2010 je ustanovila Kjara’s Dance Project in uspešno izvedla predstave Odtisi, Compassion, Razpotja ter Triptih. Na tekmovanjih doma in po svetu, je osvojila več priznanj za koreografije, prav tako pa je bila žirantka na mednarodnih baletnih tekmovanjih v San Remu, Puli in Torinu. Trenutno živi in ustvarja v Milanu, kjer je koreografirala za Triennale di Milano, se predstavila na festivalu La mente artistica, tesno pa sodeluje tudi s kompanijo Ariston Proballet v Milanu ter Centro Arte Danza kjer poučuje.
Kjarine delavnice so preplet tehnične stiliziranosti klasičnega baleta, zlomljenih linij sodobnega baleta ter mehkobe sodobnega plesa. Skozi sugestivnost vsakdanjega giba in ranljivost, pa Kjara v plesalcih vedno išče čim večjo človeškost in pripovednost. Urili se boste v natančnosti izvedbe giba, interpretaciji koreografije in volumnu, ki ga telo lahko ujame. Do konca se boste razplesali ob spremljavi različnih glasbenih podlag. Izbirate lahko med lažjim in zahtevnejšim nivojem.
Slovenija, Ljubljana, 26.03.2012. Sasa LONCAR s skupino otrok med plesno delavnico sodobnega plesa v Pionirskem domu na Vilharjevi v Ljubljani. Foto: Uros HOCEVAR/Delo
Saša Lončar je priznana plesna pedagoginja in koreografinja, ustanoviteljica in umetniška vodja KD Qulenium v Kranju in Ljubljani. Vsako leto organizira festival odrske umetnosti Kalejdoskop in raziskovalno-ustvarjalni poletni tabor mladih na Mašunu. Skozi ustvarjalne procese z bujno domišljijo, odprtostjo, drznostjo, odličnim občutkom vodenja, spodbuja otroško plesno ustvarjalnost in bogati njihovo osebno gibalno izraznost. S svojimi plesalci sodeluje na pomembnih prireditvah in festivalih doma in v tujini (Francija, Indija, Hrvaška, Danska, Srbija). Za umetniške ustvarjalne in pedagoške dosežke je prejela plaketo Mete Vidmar.
Plesalnica za otroke »Dva leteča in en bos – ujeti trenutek«
Na plesalnici za otroke (od 6 do 8 let) bomo preko metode v danem trenutku raziskovali njihovo primarno gibanje. To bo osnovno izhodišče za nadaljnjo pot pri ustvarjanju giba, ki je prilagojen glede na starost in zmožnosti ustvarjalcev v skupini. Možnost hospitacij za mentorje.
Delavnica za mentorje, ki sledi plesalnici, temelji na pogovoru in praktičnem delu. Je priložnost za nadgradnjo videnega in razvoj procesa ustvarjanja. Vprašanja in udobna oprema za valjanje po tleh so nujna …
Maša Kagao Knez je plesalka, koreografinja in gledališka ustvarjalka. Izobraževala se je pri mnogih mentorjih doma in v tujini, 2006 diplomirala na šoli Georgesa Momboyeja za afriški tradicionalni in sodobni ples v Parizu, leta 2013 pa na Akademiji za ples v Ljubljani. Kot plesalka, igralka in koreografinja sodeluje tako z institucionalnimi gledališči, kakor tudi z neodvisnimi producenti. 2009 je s plesalko Dalando Diallo in glasbenikom Damirjem Mazrekom soustanovila kulturno umetniško društvo Baobab, ki deluje na področju plesa, glasbe in gledališča. Od leta 2015 je umetniški direktor zavoda 25 in vodja plesnega studia XXV, obenem pa (so)ustvarja plesne predstave. Zadnja v nizu številnih uspešnih predstav je nastala v letu 2015 MOMENTUM, Avenija ujetih trenutkov. Leta 2013 je kot plesalka prejela nagrado nagrado Ksenije Hribar.
Afro-sodobni ples
Mašino koreografsko in pedagoško delo temelji na povezovanju sodobnih plesnih tehnik in zahodno afriških plesov. Pozornost usmerja na raziskovanje različnih kvalitet. Zanima jo, kako s pomočjo obvladovanja plesne tehnike, elementov afriške plesne tradicije (ritmičnost, gibalni motivi..) in improvizacije razvijati in spodbujati plesalce k različnim možnostim plesnega izraza. Plesno predznanje je priporočljivo ali zaželeno. Klas spremljajo na bobnih Blaž Korez, Brin, Matic in Nejc Kološa.
Tatovi podob (tehnoburleska): Nova pomlad / Image Snatchers (technoburlesque): New Spring (Ustvarjalci in izvajalci:Feminalz: Crucial Pink, Mad Jakale, Mathilde Buns, Tristan Bargeld, Frau Strapatz, H.P.D. (hormonal perturbator in decay), Cica Mica Šlogerica, Rosa Dolores, Rebellious KITCH Controversy, Poppy Hoops), Klub Gromka, 26.3.2015
Tina Valentan si je v 30 letih vztrajanja na področju plesne umetnosti pridobila tudi znanja in izkušnje o postavitvi telesa, njegovi regeneraciji in rehabilitaciji. Je diplomantka amsterdamske šole SNDO, trenutno aktivna v predstavah: Fizične manifestacije, Zraka!, Sezona lova, in Tatovi podob. Več preberite na njeni spletni strani.
Pozdrav telesu je ogrevalni klas, ki telo na subtilen način, v umirjenem tempu pripravi na podvige v dnevu. Snov črpa iz različnih somatskih praks (hatha, kundalini, partner yoga, BMC), preko katerih se um poveže s telesom in se osredotoči na specifične anatomske povezave med deli telesa. Temelji na lastnem raziskovanju giba, v kombinaciji z določenimi vajami za prožnost, pretočnost in predihanost. Namenjen je plesalkam/plesalcem, ki jih zanima ponotranjen vpogled v izvor gibanja ter vsem, ki se želijo pregibati, prenoviti in prevetriti.