Foto: Ⓒ Maja Modrinjak
Tina (Martina) Dobaj plesalka, koreografinja in plesna pedagoginja, je končala umetniško akademijo P.A.R.T.S. v Bruslju. Po šolanju je bila sprejeta v profesionalno skupino ROSAS priznane belgijske koreografinje Anne Terese de Kearsmaaker. Kmalu zatem je dobila angažma v predstavi The Vile Parody of Address koreografa Williama Forsytha. Ko se je vrnila v Slovenijo, je začela učiti profesionalne treninge v Ljubljani in v gledališču v Mariboru, kasneje pa je obnovila stik z Brusljem in poučevala tudi tam različne treninge in delavnice. Prav tako je začela poučevati na gimnaziji SVŠGL – smer sodobni ples, kjer učil vse do danes. Na Pedagoški fakulteti sodeluje pri mednarodnem projektu koorporiranja plesne umetnosti v šolski sistem. Sodelovala je tudi pri uvajanju ter pisanju programov na umetniški gimnaziji Ljubljana. Od leta 2014 deluje tudi kot pedagoginja na ptujski gimnaziji, kjer soustvarja program Musicla. S koreografskim prvencem Cesta je dobila dve nagradi Povodnega moža, s predstavo Geiko (2004) pa nagrado Münchenskega festivala. V produkciji Flote je še ustvarila predstavi Ring in Kore wa tada no sen desu (2006 in 2007). Sodelovala je tudi z zborovodjo Karmino Šilec in naredila koreografijo za njen projekt Adiemus (2003) in CS LIGHT (2007). Z Gregorjem Kamnikarjem je sodelovala pri predstavah Odprto od do in Kapital. Slednja je bila povabljena na Brisbane festival v Avstraliji (2011), kjer je avtorica izvedla delavnice na Queenslandski univerzi ter študente integrirala v predstavo. Aprila 2013 je v New Jerseyu poučevala na plesni šoli MADLOM koreografinje Maje Milenović Workman, kasneje pa plesala v njeni predstavi Namišljena resnica, ki je bila premierno izvedena septembra 2013 v Stari mestni elektrarni v Ljubljani. V New Yorku je 2013 sodelovala v improvizacijskih projektih skupaj z legendama jazz glasbe, z Reaggijem Workmanom in Kenom Vandemarkom v režiji Maje Milenovič Workman. Od februarja 2014 ustvarja performanse pod imenom LaMuG-Zi v plesno-glasbenem tandemu z Andrejem Hrvatinom.
Leta 2006 -2010 je poučevala na P.A.R.T.S – u kot zunanji učitelj ter vodila delavnice in profesionalne sodobno plesne klase v Charleroi v Bruslju, Avstriji, Madžarski. Tina sedaj poučuje svoje klase skupaj s korepetitorjem Andrejem Hrvatinom v Sloveniji in zunaj nje. Leta 2016 je v Minoritski cerkvi izpeljala projekta M – Dotik v produkciji Federacije in Silhueta s finančno pomočjo Občine Maribor in jo tako predstavila na gostovanju v Švici, Zurich v februarju 2017. Leta 2018 je ustvarila skupaj z režiserjem Matjažem Latinom predstavo Motnje procesa ali to se vas ne tiče. V decembru 2018 je koreografirala kratke koreografije za Božični koncert mladih baletnih plesalcev dijakov Konservatorija za glasbo in balet Maribor in baletnega ansambla mariborskega gledališča. Leta 2019 je uspešno izvedla premiero plesne predstave Bardo – prostori praznine, s plesalko Evin Hadžialjević in glasbenico Damaris Potočnik.
V istem letu je sodelovala s koreografijo na mednarodnem festivalu Fronta v Murski soboti s predstavo Utelešena Arhitektura. Arhitekturno raziskovanje je nadaljevala naprej v preplet fotografije in plesa skupaj z Majo Modrinjak in tako predstavila nov projekt septembra 2023 Ritem svetlobe, predstavljen na odprtju festivala fotografije. Tina je med leti 2020 in 2022 poučevala balet na glasbenih šolah v Žalcu in Kranju, kjer je pripravila baletno predstavo Potovanje po svetlobnih deželah, pripravljala mlade baletne upe na tekmovanja, kjer so osvojili prve nagrade, prav tako pa je poučevala kot profesor sodobnega plesa na Konservatoriju za balet v Mariboru.
SIMON WEHRLI (CH) je začel kot glasbenik, obiskoval Accademia Teatro Dimitri v Versciu (Švica) in nato študiral sodobni ples pri Trinity Laban London (UK). Leta 2010 je bil Simon izbran za sodelovanje v mednarodnem projektu „50 days of flying low and passing through“ Costa Rica 2010 pod vodstvom Davida Zambrana. Simon je gostoval po Evropi, ZDA in Afriki v okviru skupine fizičnega gledališča Collettivo Spettatori in skupine za plesno improvizacijo 50collective. Kot plesalec, igralec in glasbenik je delal za koreografe v številnih večjih mestih. Lastne stvaritve med drugim vključujejo Greatest Hits (2013), How to become Clairvoyant (2016), Nature Poetry (2018), Nothing Works (Shakira, Shakira) (2019/20), Deep Purple (2022). Simon je trenutno na mednarodni turneji s produkcijo “Sons of Sissy” Simona Mayerja (AUT), je gostujoči predavatelj na Dance Bachelor na Manufacture Lausanne (CH) in je zaposlen z lastnimi produkcijami in sodelovanjem. Je tudi učitelj metode Feldenkrais.
Več na:https://www.trinitylaban.ac.uk/alumni/alumni-profiles/simon-wehrli/
Foto: Ⓒ Drago Videmšek
Urša Rupnik je univ. dipl. kulturologinja (2009, Fakulteta za družbene vede UL) ter dipl. plesalka in koreografinja (2013, Akademija za ples, Ljubljana). Je samozaposlena v kulturi kot plesalka, koreografinja in plesna pedagoginja.
Na področju plesa sodeluje z več izobraževalnimi inštitucijami, in sicer kot visokošolska sodelavka asistentka na Pedagoški fakulteti UL, predavateljica na Višji baletni šoli KGBL in višja predavateljica na Akademiji za ples AMEU. Kot gostujoča profesorica poučuje tudi na Beograjskem inštitutu za umetniški ples in Baletnem oddelku Glasbene akademije SS. Cyril in Methodius univerze iz Skopja. Je predsednica društva s statusom v javnem interesu na področju kulture Studio za svobodni ples; umetniška vodja Ursus Dancers kolektiva ter gostujoča pedagoginja edinega stalnega ansambla za sodobni ples v Sloveniji EN-KNAP Group. Na področju kulture sodeluje z več produkcijskimi zavodi (Plesni Teater Ljubljana, Zavod Flota, Zavod En-Knap, Balkan Dance Project, Magično gledališče Serpentes, Cankarjev dom, Zavod Studio 25) in festivali (ImPulsTanz Vienna International Dance Festival, Odprta plesna scena, Festival Lent, Festival Fuzija), organizira lastne plesne delavnice, tečaje in poletne šole ter je mentorica mlajšim plesnim ustvarjalcem in ustvarjalkam.
Kot samostojna plesna ustvarjalka sodeluje s pomembnejšimi slovenskimi koreografi, režiserji in drugimi umetniki (Jasna Knez, Maša Kagao Knez, Rosana Hribar, Gregor Luštek, Matjaž Farič, Mateja Bučar, Igor Sviderski, Mojca Majcen, Niko Goršič idr.). Več kot desetletje je asistentka koreografije in delavnic svetovno uveljavljenega ameriškega plesalca, koreografa in pedagoga Joa Alegada ter članica njegove mednarodne plesne skupine Jalegado Dance Company. Izhajajoč iz njegove metode Shifting Roots – Alegado Movement Language je razvila lasten plesni jezik in pedagoško metodologijo.
Je prejemnica Listine Mete Vidmar (2012), ki jo podeljuje Javni sklad RS za dosežke na področju sodobne plesne umetnosti; prejemnica Srebrnega priznanja Zveze kulturnih društev Ljubljana (2019) za izjemen prispevek na področju sodobnega plesa ter prejemnica nagrade LOK (2021) za izjemno plesno stvaritev na filmskem in avdiovizualnem področju, ki jo podeljuje Društvo slovenskih avdiovizualnih igralcev.
V zadnjih letih je soustvarila nagrajeno plesno predstavo Measure of Pleasure / Odmerjanje užitka (M. Majcen, U. Rupnik, I. Sviderski, 2020) ter Odmerjanje užitka 2 / Measure of Pleasure 2, prispevala avtorski ples v glasbeno plesnem spektaklu Afrofonija (M. K. Knez, 2021), pleše v aktualni predstavi Rosane Hribar: Priznati neznosno. Ljubim te. (2022) ter prek različnih uprizoritvenih formatov aktivno raziskuje dediščino slovenskega izraznega plesa (U. Rupnik: Iščoča, 2022).
Več na: https://koreografski.info/ursa-rupnik/
https://www.facebook.com/ursusdancers/
Foto: Ⓒ Tone Stojko
MAŠA KAGAO KNEZ , rojena 1978 v Ljubljani, je dipl. plesalka, koreografinja, mag. Umetnosti giba, plesna pedagoginja in gledališka ustvarjalka. Z uprizoritvenimi umetnostmi se je srečala že kot otrok skozi delo svoje mame, plesalke in koreografinje Jasne Knez.
Maša se je izobraževala pri številnih mentorjih doma in v tujini, ter leta 2006 zaključila profesionalno izobraževanje na šoli Georgesa Momboyeja za tradicionalne in sodobne afriške plese v Parizu. Leta 2013 je diplomirala na Akademiji za ples v Ljubljani, leta 2021 pa zaključila magistrski študij Umetnost giba na AGRFT (Akademija za gledališče, radio, film in televizijo) v Ljubljani.
Kot plesalka, igralka in koreografinja sodeluje tako z institucionalnimi gledališči, kakor tudi z neodvisnimi producenti (PTL, SNG Drama, Mestno gledališče Ljubljana, SNG Nova Gorica, SLG Celje, APT, Mini Teater). Zadnja leta je stalna sodelavka režiserke Ivane Djilas.
Med leti 2009 in 2014 je zastopala kulturno-umetniško društvo Baobab, ki ga je leta 2009 soustanovila s plesalko Dalando Diallo in glasbenikom Damirjem Mazrekom. V okviru tega društva, ki deluje na področju plesa, glasbe in gledališča, je soustvarjala predstave, projekte in mednarodni festival afriške kulture Baofest.
Je umetniška vodja zavoda za kulturne dejavnosti Studio 25, ter direktorica zavoda Diaspora, znotraj katerega deluje umetniški kolektiv, ki se posveča ustvarjanju avtorskih predstav.
Leta 2013 je prejela nagrado Ksenije Hribar za plesalko. Leta 2016 pa je duet, ki sta ga ustvarila z glasbenikom Muratom osvojil nagrado na XX. Festivalu koreografskih miniatur v Beogradu.
Od leta 2004, ko je začela samostojno koreografsko pot, je ustvarila več kot petnajst avtorskih predstav, med drugimi Rojena zunaj svoje vasi, 1978, Koncert za Mam, Lakeless, YAAMAAM, ker je bilo, kar je bilo v Plesnem Teatru Ljubljana, Nameščeni v Španskih borcih, Dia diasso diasspora in MOMENTUM Avenija ujetih trenutkov v Cankarjevem domu, Črna koža, bele maske v Anton Podbevšek Teatru.
Več na:
https://masakagaoknez.com/
https://www.youtube.com/channel/UCqjt8n76wqVU5pY1eFnFMtw
https://www.youtube.com/watch?v=-K6BrqNuiyo
https://www.youtube.com/watch?v=LYtq5116e7A
https://www.youtube.com/watch?v=WIIGxrO6FyM
Več o delavnici.
Jasmina Križaj je leta 2006 diplomirala iz koreografije na akademiji za umetnost v Amsterdamu na Oddelku za razvoj sodobnega plesa (SNDO). Kot avtorica in izvajalka je nastopila na številnih festivalih v tujini in Sloveniji. Leta 2006 je prejela nagrado za najboljšo novo kreacijo za svoje delo Zebra v frizerskem salonu (ACT Festival, Bilbao, Španija). Leta 2009 je njeno kolaborativno delo (s T. Valentan, N. Fajdiga) Sugar Rush podprla Evropska kulturna fundacija – ECF. Leta 2010 je bila ena izmed izbranih umetnic, ki so sodelovale pri projektu Davida Zambrana »Flying Low and Passing Through Costa Rica«. Med letoma 2010 in 2014 je bila del mednarodnega projekta Modul Dance, ki ji je omogočil ustvarjanje The Very Delicious Piece in The Very Boring Piece v tesnem sodelovanju s portugalsko umetnico Cristino P. Leitao. Leta 2013 je prejela štipendijo za Dance-WEB program pod mentorstvom Iva Dimcheva v okviru festivala ImPulsTanz. Zadnja leta Jasmina sodeluje s švicarskim umetnikom Simonom Wehrlijem. Skupaj sta ustvarila predstave: Nature Poetry z D. Gislerjem (2017), Nothing Works (Shakira, Shakira) – duet (2019), Nothing Works (Shakira, Shakira) – Les Etudes Madonna – kvartet (2020), Deep Purple z D. Gislerjem (2022)
Jasmina je trenutno tudi študentka telesno usmerjene psihoterapije in praktikantka taoističnih zdravilnih metod.
Foto: Ⓒ Nika Hölcl Praper
ANJA MEJAČ je plesalka, koreografinja in performerka. Deluje na področju sodobnega flamenka in plesne improvizacije. Je magistrica Umetnosti giba na AGRFT, ter diplomirana načrtovalka Vizualnih komunikacij na ALUO. Flamenko je študirala na priznani akademiji Amor de Dios v Madridu. Že več kot deset let se redno izobražuje na področju plesne improvizacije doma in v tujini.
Svoje umetniško raziskovanje posveča študiju plesa flamenka ter tehnikam plesne improvizacije, ki temeljijo na poslušanju notranjih telesnih občutkov. V njunem preseku razvija lasten uprizoritveni jezik. Ukvarja se s snovanjem avtorskih projektov, s katerimi se predstavlja na festivalih doma in v tujini. Kot plesalka in koreografinja sodeluje tako s slovenskimi kot tujimi umetniki z različnih področij uprizoritvenih, glasbenih in vizualnih umetnosti. Je ustanoviteljica projektnega prostora Skladišče 172, v katerem redno poučuje flamenko ples in jogo, ter deluje kot producentka umetniških projektov. Kot pedagoginja deluje na šolah plesa flamenka doma in v tujini, kot tudi v obliki raziskovalnih sodobnoplesnih delavnic na različnih uprizoritvenih institucijah in festivalih.
Foto: Ⓒ Simon Wehrli
JASMINA KRIŽAJ je koreografinja in plesalka, ki je doštudirala na Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, oddelek SNDO. Svoja dela predstavlja na mnogih domačih in tujih festivalih. Ampak ob plesu in umetnosti jo je želja po raziskovanju telesa vodila tudi v bolj terapevtske vode. Zadnjih pet let pridobiva znanja iz Tradicionalne Kitajske Medicine in z lanskim letom je postala študentka 2. letnika Telesno Usmerjene Psihoterapije (CIR). Certifikat za opravljen CNT I, II in III (Tok Sen) je pridobila pri Nataši Kovač (Universal Healing Tao).