Delavnice

32. ZIMSKA PLESNA ŠOLA bo potekala od 24. do 27. februarja 2017 v Mariboru, v Karanteni, Pobreška cesta 20, v organizaciji Javnega Sklada RS za kulturne dejavnosti, Območna izpostava Maribor in Zveze kulturnih društev Maribor.

Namenjena je plesalcem, pedagogom, koreografom in vsem, ki se aktivno ukvarjajo s plesnim ustvarjanjem in gibom. Program je primeren za začetnike, nadaljevalce in poklicne plesalce. Otrokom od 5 do 7 let je namenjena plesna delavnica za otroke. Mentorjem omogočamo hospitiranje na otroških delavnicah in ponujamo mentorsko delavnico.

Zaključna predstavitev udeležencev ZPŠ bo zadnji večer. Vabljeni še na ogled plesnih predstav v času ZPŠ.

Več o spremljevalnem programu lahko preberete tukaj.

Delavnice na Zimski plesni šoli 2017:

  1. SODOBNI PLES – FLYING LOW I- Simon Wehrli (Švica)
  2. SODOBNI PLES – FLYING LOW AND FURTHER – Simon Wehrli (Švica)
  3. GAGA PEOPLE – Marija Slavec (Slovenija/Izrael)
  4. REPERTOARNA DELAVNICA VERTIGO – Marija Slavec (Slovenija/Izrael)
  5. MODERN – Jernej Bizjak (Slovenija/Danska)
  6. MODERN KREATIVNA DELAVNICA – Jernej Bizjak (Slovenija/Danska)
  7. ALIEN EXPRESS GIBANJE – Žigan Krajnčan in Gašper Kunšek (Slovenija)
  8. AFRO FUSION – Maša Kagao Knez (Slovenija)
  9. AFRO-SODOBNI PLES – Maša Kagao Knez (Slovenija)
  10. PLESNA DELAVNICA ZA OTROKE (od 5 do 7 let) – Saša Lončar (Slovenija)
  11. DELAVNICA ZA MENTORJE – Saša Lončar (Slovenija)
  12. UTELEŠENA ANATOMIJA IN JOGA – Snježana Premuš (Slovenija)

SODOBNI PLES – FLYING LOW

Simon Wehrli

SODOBNI PLES – FLYING LOW I

Na klasu se bomo preko uporabe spiral in krivulj osredotočili predvsem na raziskavo odnosa med gibalcem in tlemi. Z usvajanjem specifičnega gibalnega materiala bodo udeleženci uporabljali principe ekspanzije, kohezije in gravitacije. Cilj je ostati miren tudi v trenutkih visoke intenzivnosti in poiskati red v kaotičnih stanjih/predlogih. Ohranjati ravnotežje med aktivnim in pasivnim. Med notranjim in zunanjim. Predlagana oblika bo tako na koncu postala sredstvo za doseganje več svobode v gibanju. Klas temelji na tehniki Flying Low Davida Zambrana.

SODOBNI PLES – FLYING LOW AND FURTHER

Klas nadgrajuje principe iz tehnike flying low, ki jo je razvil David Zambrano, in se osredotoča na iskanje lahkotnosti in berljivosti telesa, ki se giblje in potuje v/po prostoru. Posebno pozornost bomo posvetili stabilnosti, ki izhaja iz položaja stopal, prehajanju med gibanjem v ravnotežju in iz ravnotežja, vključevanju gravitacije pri ustvarjanju plesnega materiala ter učinkoviti uporabi časa. Na klasu se bomo na podlagi predpripravljenih kot tudi improviziranih materialov poglobili v načine, ki omogočijo lahkotnost telesa v gibanju, ta pa v vsakem trenutku vključuje zavedanje tako celotnega telesa kot tudi njegovih posameznih delov.

SIMON WEHRLI (1983) je diplomiral na Scuola Teatro Dimitri v Švici in magistriral iz sodobnega plesa na Trinity Laban v Veliki Britaniji. Kot plesalec, igralec in glasbenik sodeluje v različnih projektih v Evropi in Ameriki. Med drugim je sodeloval z Judith Sanchez Ruíz v New Yorku, Lizzi Kew-Ross v Londonu in Davidom Zabranom v Bruslju. Že več let je del švicarskega gibalnega gledališča Collettivo Spettatori in od leta 2010 član kolektiva 50collective. Istega leta je bil povabljen v projekt priznanega koreografa, pedagoga in plesalca Davida Zambrana 50 Days of Flying Low and Passing Through Costa Rica. Od 2009 na mednarodni ravni poučuje plesno tehniko in improvizacijo ter razvija lastna umetniška dela.

Na vrh

GAGA PEOPLE in REPERTOARNA DELAVNICA VERTIGO

Marija Slavec

GAGA PEOPLE

GAGA PEOPLE je klas, ki je odprt za vse ljudi, tako plesalce kot tudi neplesalce, ne glede na njihovo predznanje. Večino klasa bo vodenega v angleškem jeziku zaradi terminologije, ki je bila za Gaga jezik razvita v angleščini. GAGA ni plesna tehnika, ampak jezik, ki ga je Ohad Naharin razvil tekom več let in se uporablja v vsakodnevni praksi plesalcev Batsheva Dance Company. Jezik Gaga izvira iz prepričanja v zdravljenje, dinamično, konstantno spreminjajočo se moč gibanja, in se še zdaj razvija. Gaga je nov način pridobivanja znanja in samozavedanja skozi telo.

REPERTOARNA DELAVNICA VERTIGO

REPERTOARNA DELAVNICA VERTIGO bo omogočila vpogled v repertoar plesne skupine Vertigo. Udeleženci bodo imeli možnost poglobljenega študija raznih delov iz predstav Yama, Vertigo 20, Reshimo in Phoenix. Vertigo je skupina, ki gledalcu vsakič na novo ponudi nepričakovano, razburljivo potovanje v neznano. Vertigo predstavlja mednarodne standarde umetniške odličnosti, s socialnim dotikom.
http://www.vertigo.org.il/index_eng.asp#

MARIJA SLAVEC je začela plesati v Plesnem Klubu Elite Koper pod mentorstvom Siniše Bukinca in Kristine De Ventus, nato pa nadaljevala v Ljubljani z modernim plesom pod mentorstvom Kjare Starič Wurst.

Po uspešno opravljeni avdiciji je bila dve leti del programa D.A.N.C.E. (European Interdisciplinary Professional Program) pod umetniškim vodstvom Frédérica Flamanda, Williama Forsythea, Wayna McGregorja in Angelina Preljocaja, kjer je plesala v predstavah teh koreografov in bila del kreativnega procesa novih predstav. Leta 2009 je bila del Švedskega Riksterna v sodelovanju z Batsheva Dance Company, kjer je nastopala v predstavi Kamuyot, koreografa Ohada Naharina. Istega leta se je pridružila ansamblu Batsheva, kjer je poleg Ohada delala tudi s Sharon Eyal in bila soustvarjalka številnih plesnih miniatur v sodelovanju s plesalci Batsheva Dance Company. Leta 2012 se je pridružila Vertigo Dance Company, kjer je poleg ustvarjanja z umetniško vodjo te skupine, Noa Wertheim, delala tudi s Sharonom Fridmanom in pionirko postmodernega plesa, Anno Halprin.

V zadnjih sedmih letih je nastopala na Švedskem, v Izraelu, Ameriki, Italiji, Franciji, Nemčiji, Kolumbiji, Panami, Avstraliji, na Kitajskem, v Rusiji, Gruziji, Monaku, na Hrvaškem in v Angliji.
Marija od leta 2010 poučuje Gaga (gibalni jezik) tako plesalce kot neplesalce.

Na vrh

MODERN in MODERN KREATIVNA DELAVNICA 

Jernej Bizjak

MODERN

Klas MODERN bomo pričeli z ogrevanjem, ki obsega sklop vaj, ki temeljijo na različnih modernih plesnih tehnikah. Po tem, ko bo usvojen osnovni tehnični nivo in variacije, bomo vsakodnevno nadgrajevali znanje. Vaje se bodo nadgrajevale v smislu ritma, dinamičnosti, pretoka, tehničnosti in gibanja skozi prostor. V drugem delu klasa bomo izvajali plesne fraze, ki sem jih ustvaril sam ali koreografi, s katerimi sem sodeloval. Poleg tehničnega dela se bom osredotočil na ples v smislu boljšega razumevanja in preciznega izvajanja plesnega materiala v povezavi z interpretacijo. Delal sem z mnogimi koreografi in učitelji različnih stilov in tehnik, ki so vplivali na moje ustvarjanje. Ob poučevanju repertoarja drugih koreografov se bom naslanjal predvsem na Martina Forsberga iz Švedske in Fabia Libertija iz Italije. Martin stavi na vsakodnevno in surovo vzdušje pri svojem gibalnem materialu, ki sovpada z raznovrstnimi intelektualnimi koncepti in je znan po svojih kakovostnih produkcijah, medtem ko se poetični Libreti v svojih predstavah osredotoča bolj na izvajanje gibov, ki temeljijo na resničnih/naravnih nalogah, ki jih obarva z močnimi in minimalističnimi detajli zelo osebnega stila, ter je obenem tudi znan po uporabi humorja in besedila v svojih delih.

MODERN KREATIVNA DELAVNICA

MODERN KREATIVNA DELAVNICA se bo pričela z ogrevanjem, ki temelji na improvizaciji v kombinaciji s kratkimi in osnovnimi plesnimi vajami. Tem bodo sledile različne vaje za sproščanje telesne napetosti, vaje povezane z mišičnim tonusom in vaje, ki povezujejo telo s prostorom in časom. Na ta način bodo udeleženci delavnice našli skupen jezik za vzpostavitev prijetnega vzdušja, ki je potrebno za nadaljnje kreativne procese. V drugem delu si bomo vzeli čas za odkrivanje, ustvarjanje in eksperimentiranje. S pomočjo različnih improvizacijskih orodij bomo odkrivali nove načine gibanja, tako solo kot v paru in v skupini, ter izzivali našo zavedanje ter budnost. Ustvarili bomo svoj lasten plesni material z uporabo različnih metod in načel, ki bodo hkrati omejevale in povečevale našo kreativnost, ter se kasneje osredotočili na izvajanje gibov in se igrali z možnimi variacijami na temo. Delavnica se bo zaključila s hitrim vpogledom v “zdravljenje telesa”, kjer bomo preko različnih vaj in preproste masaže nežno manipulirali različne dele telesa z namenom povečati prostor med sklepi, sprostiti telo in preprečiti morebitne poškodbe. Program delavnice se lahko spremeni z namenom prilagoditve stopnji in potrebam udeležencev.

JERNEJ BIZJAK (1987) se je po letih intenzivnega plesanja in tekmovanja v modernih plesih v plesni šoli Kazina, odpravil v tujino na profesionalno šolanje na CODARTS – Rotterdamska plesna akademija. Kot član projekta Kylian/van Manen for young dancers je nastopal in interpretiral slavna dela velikih mojstrov (Jiri Kylian, Hans Van Manen) po celotni Nizozemski v sklopu nizozemskega plesnega festivala 2009.

Kasneje, leta 2010 se je pridružil Cross Connection Ballet Company. V projektu “Outside In” je s plesalci danskega kraljevega baleta plesal v treh kratkih plesnih delih različnih koreografov (Tim Matiakis, Martin Forsberg, Louise Midjord). Septembra istega leta se  je v Barceloni pridružil mlademu plesnemu ansamblu IT Dansa, ki je hkrati tudi podiplomski program Institut del Teatre. Pri tem ansamblu je svoje znanje nadgrajeval s plesnimi predstavami najbolj znanih in pomembnih koreografov tega časa (Jiri Kylian, Ohad Naharin, Sidi Larbi Cherkaoui, Alexander Ekman, Rafael Bonachela, Stijn Celis, Catherine Allard).

Novembra 2012 se je vrnil na Dansko in pričel z delom v Danish Dance Theatre (direktor: Tim Rushton), ki slovi po odličnih mednarodnih plesalcih. V obdobju delovanja s tem plesnim teatrom je prepotoval velik del sveta v obliki plesnih turnej po državah kot so Kitajska, Severna Koreja, Tajska, Nemčija, Norveška, Poljska, Litva, Latvija, Švedska, Finska in Anglija.

Trenutno ima status samozaposlenega v kulturi. Kot freelancer je sodeloval v produkcijah Cross Connection Ballet Company, SNG Opera in Balet Ljubljana, Korzo&NDT, Fors Works, Dark Circles Dance, Zavod 0.1, in LW Dance.Poleg plesanja in soustvarjanja redno poučuje v tujini in v Sloveniji.

Več:

2016 je uspešno predstavil avtorski projekt V objemu sprožilca ali pot do točke nič in z njim sodeloval na festivalu ŽIVA.

Na vrh

ALIEN EXPRESS GIBANJE

Žigan Krajnčan in Gašper Kunšek

ALIEN EXPRESS GIBANJE

Na delavnici ALIENS EXPRESS GIBANJE bomo skozi gibalne tehnike hip-hopa, sodobnega plesa, poppinga, house-a, joge in kontaktne improvizacije izkušali komunikacijo med prostorom, telesom, umom, momentom, emocijami in biti. Od izkušnje do znanja, proti izkušnji spoznanja.

ŽIGAN KRAJNČAN & GAŠPER KUNŠEK sta plesni tandem, obetajoči imeni mlade generacije slovenskih plesalcev. Njuna plesna tehnika, ki jo nenehno razvijata in nadgrajujeta, je fuzija poppinga, hip hopa, baleta, release in cunnigham tehnik, krumpa, housa, kontaktne improvizacije.  Kljub mladosti sta osvojila že nekaj pomembnih plesnih nagrad na različnih področjih. Odkar sodelujeta (2011) razvijata svojevrstne principe mentalnega/gibalnega komuniciranja in povezovanja. V svojem delu raziskujeta občutek, ki se poraja v prostoru med njima, vedno znova, a tudi vedno  drugače. Sodelovala sta pri interdisciplinarnem projektu Hidden Myth, njun uspešen duet Neimenovano pa je nastal na osnovi OPUS Produkcijske nagrade pri JSKD. S tem projektom sta sodelovala na festivalu Platforma Perfoma v Mariboru, na ljubljanskem Ukrepu, festivalu Fronta v Murski Soboti, festivalu Lent  in na festivalu plesne ustvarjalnosti mladih ŽIVA. S predstavo Neimenovano sta uvrščena na 8. bienale slovenske sodobne plesne umetnosti – GIBANICA 2017. Kot obetavna koreografa sta izbrana med najboljše predstave evropske plesne mreže Aerowaves 2017.

Na vrh

AFRO FUSION in AFRO-SODOBNI PLES 

Maša Kagao Knez

AFRO FUSION

Delavnica je zgrajena iz ogrevanja s poudarkom na gibalnih motivih afriške plesne tradicije ter plesne kombinacije, v kateri se povežejo elementi, ki smo se jih naučili tekom klasa. Tako se boste ob energičnih bobnih razplesali in izplesali vse napetosti.

Delavnica je primerna za vse (ženske in moške, tudi brez plesnih izkušenj), ki bi radi nadgradili svoj plesni izraz ali pa se samo sprostili ob živi glasbi ter spoznali delček afriške kulture preko plesa in glasbe.

AFRO-SODOBNI PLES

Po dolgoletnih pedagoških, koreografskih in plesnih izkušnjah, je Maša oblikovala sodobni plesni klas, v katerem povezuje plesne tehnike in principe zahodnoafriških plesov (fluidnost, muzikaličnost, ritmičnost..). Preko vaj in plesne kombinacije želi plesalce spodbujati k nadgrajevanju njihovega plesnega izraza in poglabljanju senzibilnosti v plesni interpretaciji.

Klas je namenjen plesalcem, ne glede na njihovo plesno usmerjenost, saj se posveča različnim kvalitetam (zavedanje in odzivnost telesa, jasen vzgib za gib, preciznost in usmerjenost giba, osredotočenost v danem trenutku..), ki omogočajo pretočnost in večjo amplitudo giba ter svobodnejšo, polnejšo in iskreno plesno izvedbo. Klase spremljajo na bobnih Blaž Korez, Brin, Matic in Nejc Kološa.

MAŠA KAGAO KNEZ (1978) je plesalka, koreografinja, plesna pedagoginja in gledališka ustvarjalka. Z uprizoritvenimi umetnostmi se je srečala že kot otrok skozi delo svoje mame, plesalke in koreografinje Jasne Knez. Maša se je izobraževala pri številnih mentorjih doma in v tujini ter leta 2006 diplomirala na šoli Georgesa Momboyeja za tradicionalne in sodobne afriške plese v Parizu. Septembra 2013 je diplomirala na Akademiji za ples v Ljubljani. Kot plesalka, igralka in koreografinja sodeluje tako z institucionalnimi gledališči kakor tudi z neodvisnimi producenti. Leta 2009 je s plesalko Dalando Diallo in glasbenikom Damirjem Mazrekom soustanovila kulturno umetniško društvo Baobab, ki deluje na področju plesa, glasbe in gledališča.

Od leta 2015 je umetniška direktorica zavoda Studio25 in vodja Plesnega studia XXV, obenem pa (so)ustvarja plesne predstave. Zadnja v nizu številnih predstav je nastala v letu 2015 MOMENTUM, Avenija ujetih trenutkov. Leta 2016 sta z glasbenikom Muratom ustvarila duet in osvojila 3. nagrado na XX. Festivalu koreografskih miniatur v Beogradu.

Mašino pedagoško in koreografsko delo temelji na raziskovanju gibalnega materiala, v katerem se različne plesne tehnike ter gibalni motivi afriške plesne tradicije prepletajo, dopolnjujejo in preoblikujejo v avtorski plesni izraz. Leta 2013 je kot plesalka prejela nagrado Ksenije Hribar.

Na vrh

PLESNA DELAVNICA ZA OTROKE (od 5 do 7 let) in DELAVNICA ZA MENTORJE

Saša Lončar

PLESNA DELAVNICA ZA OTROKE OD 5 DO 7 LET »DVA LETEČA IN EN BOS – ZAZNAVE

Na plesni delavnici za otroke se bomo dotaknili tako fizičnih kot intuitivno kreativnih zaznav, ki jih srečujemo v danem trenutku. Preko domišljijskih svetov bomo osvobajali omejeno in odpirali kreativnost posameznika, glede na gibalno izkušnjo. Plesno delavnico bomo zaključili s kratko predstavitvijo. Na delavnici bodo potekale tudi hospitacije za mentorje.

DELAVNICA ZA MENTORJE, ki sledi plesalnici, temelji na pogovoru in praktičnem delu. Je priložnost za nadgradnjo videnega in razvoj procesa ustvarjanja. Vprašanja in udobna oprema za valjanje po tleh so nujna.

SAŠA LONČAR je priznana plesna pedagoginja in koreografinja, ustanoviteljica in umetniška vodja KD Qulenium v Kranju in Ljubljani. Vsako leto organizira festival odrske umetnosti Kalejdoskop in raziskovalno-ustvarjalni poletni tabor mladih na Mašunu. Skozi ustvarjalne procese z bujno domišljijo, odprtostjo, drznostjo, odličnim občutkom vodenja, spodbuja otroško plesno ustvarjalnost in bogati njihovo osebno gibalno izraznost. S svojimi plesalci sodeluje na pomembnih prireditvah in festivalih doma in v tujini (Francija, Indija, Hrvaška, Danska, Srbija). Za umetniške ustvarjalne in pedagoške dosežke je prejela plaketo Mete Vidmar.

Na vrh

UTELEŠENA ANATOMIJA IN JOGA

Snježana Premuš

UTELEŠENA ANATOMIJA IN JOGA

UTELEŠENA ANATOMIJA IN JOGA je vadba, kjer bomo združili znanje utelešene anatomije z delom v asanah. Bazirana bo na osnovnem principu: podpora omogoča gibanje. Plesalcem ta način dela omogoči več stabilnosti v dinamičnem gibanju, hkrati pa razvija tudi dinamično razumevanje stabilnosti. Tako se globoko ogrejemo, spodbujamo fleksibilnost in gradimo moč, kar so prvine, ki so pomembne za gibanje brez napora.

SNJEŽANA PREMUŠ (1973) je po začetkih v Plesni Izbi Maribor leta 1998 magistirala na London Contemporary Dance School iz sodobnega plesa in koreografije. Leta 2012 je v Berlinu zaključila študij utelešene anatomije in joge, s principi body mind centering. Sodelovala je z mnogimi znanimi umetniki v koreografskih raziskavah, improvizacijskih festivalih in projektih: M.Tompkins, D.Zambrano, J.Hamilton, L.Nelson, I.Kovač, E.Claid, V.Globokar, Sebastijan Horvat. Med najodmevnejše avtorske predstave sodi Ozvočeno telo z berlinskim glasbenikom Ignazom Schickom ter serija predstav Zgodbe o telesu. Od 2009 sodeluje v kolektivu Federacija in je z A.Podrzavnik in G.Kamnikarjem soustanoviteljica zavoda Federacija ter od leta 2012 njegova direktorica. V letih 2009 – 2014 se je posvečala kolektivnim projektom ter avtorskemu projektu Fizične manifestacije.

Na vrh