Delavnice

  1. ZIMSKA PLESNA ŠOLA bo potekala od 23. do 26. februarja 2018 v Mariboru, v Karanteni, Pobreška cesta 20, v organizaciji Javnega Sklada RS za kulturne dejavnosti, Območna izpostava Maribor in Zveze kulturnih društev Maribor.

Namenjena je plesalcem, pedagogom, koreografom in vsem, ki se aktivno ukvarjajo s plesnim ustvarjanjem in gibom. Program je primeren za začetnike, nadaljevalce in poklicne plesalce.

Otrokom od 5 do 7 let je namenjena plesna delavnica za otroke. Mentorjem omogočamo hospitiranje na otroških delavnicah in ponujamo mentorsko delavnico. Vabljeni še na ogled plesne predstave v organizaciji Društva Nagib.

Več o spremljevalnem programu lahko preberete tukaj.

Delavnice na Zimski plesni šoli 2018:

  1. SODOBNI PLES – FLYING LOW I- Simon Wehrli
  2. SODOBNI PLES – FLYING LOW AND FURTHER – Simon Wehrli
  3. SODOBNI PLES – GROUND EAGLE I – Tamás Tuza
  4. SODOBNI PLES – GROUND EAGLE II – Tamás Tuza
  5. FOLLOW THE FLOW/SLEDITI TOKU I – Urša Rupnik
  6. FOLLOW THE FLOW/SLEDITI TOKU II – Urša Rupnik
  7. KONTAKTNA IMPROVIZACIJA I – Jurij Konjar
  8. KONTAKTNA IMPROVIZACIJA II – Jurij Konjar
  9. FLUID BALANCE – Ustvarjalna akrobatika – Katjuša Kovačič & Nikola Orešković
  10. CAPOEIRA – Katjuša Kovačič & Nikola Orešković
  11. PLESNA DELAVNICA ZA OTROKE (od 5 do 7 let) – Saša Lončar
  12. DELAVNICA ZA MENTORJE – Saša Lončar
  13. PREBUJAJOČE TELO – Tina Valentan

SODOBNI PLES – FLYING LOW

Simon Wehrli

SODOBNI PLES – FLYING LOW I

Na klasu se bomo preko uporabe spiral in krivulj osredotočili predvsem na raziskavo odnosa med gibalcem in tlemi. Z usvajanjem specifičnega gibalnega materiala bodo udeleženci uporabljali principe ekspanzije, kohezije in gravitacije. Cilj je ostati miren tudi v trenutkih visoke intenzivnosti in poiskati red v kaotičnih stanjih/predlogih. Ohranjati ravnotežje med aktivnim in pasivnim. Med notranjim in zunanjim. Predlagana oblika bo tako na koncu postala sredstvo za doseganje več svobode v gibanju. Klas temelji na tehniki Flying Low Davida Zambrana.

SODOBNI PLES – FLYING LOW AND FURTHER

Klas nadgrajuje principe iz tehnike flying low, ki jo je razvil David Zambrano, in se osredotoča na iskanje lahkotnosti in berljivosti telesa, ki se giblje in potuje v/po prostoru. Posebno pozornost bomo posvetili stabilnosti, ki izhaja iz položaja stopal, prehajanju med gibanjem v ravnotežju in iz ravnotežja, vključevanju gravitacije pri ustvarjanju plesnega materiala ter učinkoviti uporabi časa. Na klasu se bomo na podlagi predpripravljenih kot tudi improviziranih materialov poglobili v načine, ki omogočijo lahkotnost telesa v gibanju, ta pa v vsakem trenutku vključuje zavedanje tako celotnega telesa kot tudi njegovih posameznih delov.

SIMON WEHRLI (1983) je diplomiral na Scuola Teatro Dimitri v Švici in magistriral iz sodobnega plesa na Trinity Laban v Veliki Britaniji. Kot plesalec, igralec in glasbenik sodeluje v različnih projektih v Evropi in Ameriki. Med drugim je sodeloval z Judith Sanchez Ruíz v New Yorku, Lizzi Kew-Ross v Londonu in Davidom Zabranom v Bruslju. Že več let je del švicarskega gibalnega gledališča Collettivo Spettatori in od leta 2010 član kolektiva 50collective. Istega leta je bil povabljen v projekt priznanega koreografa, pedagoga in plesalca Davida Zambrana 50 Days of Flying Low and Passing Through Costa Rica. Od 2009 na mednarodni ravni poučuje plesno tehniko in improvizacijo ter razvija lastna umetniška dela.

Na vrh

SODOBNI PLES – GROUND EAGLE I & II

Tamás Tuza

GROUND EAGLE  je klas sodobne plesne tehnike, ki bo vseboval vaje za ojačanje centra (ali »power house«), kar bo omehčalo sklepe in razširilo naša krila. Treningi bodo sestavljeni iz večih delov, ki blagodejno vplivajo na naše telo celostno. Sproščali bomo svoj um in telo, in ga ponovno napolnili z močjo za letenje. Tehnični del bo vseboval vaje, ki se osredotočajo na ravnotežje in postavitev telesa ter zahtevajo natančnost. V proces dela bodo vključene tudi kombinacije, ki nam omogočajo, da poletimo notranje, in tako zaključimo svoj dan na nebu, medtem ko smo še vedno na tleh z obema nogama. Želim, da postanemo talni orli (»ground eagles«).

TAMÁS TUZA Klub Waru, profesionalni plesalec in koreograf, podpisuje obširen in brez dvoma uspešen plesni in plesno-gledališki opus. Po več kot dvajsetih predstavah na Madžarskem je postal član mednarodne plesne skupine EnKnapGroup iz Ljubljane in v letih 2010-2016 ustvaril serijo sijajnih plesnih in gledaliških vlog v sodelovanju s pomembnimi domačimi in tujimi režiserji in koreografi. S skupino, ki je tudi pomemben ambasador slovenske umetnosti v tujini, se je udeležil številnih in odmevnih gostovanj. Hkrati je pomembno prispeval h kvaliteti in inovativnosti gledaliških predstav, v kateri je sodeloval kot svetovalec za gib in koreograf.

Na vrh

FOLLOW THE FLOW / SLEDITI TOKU 

Urša Rupnik

FOLLOW THE FLOW
Urša poučuje avtorsko obarvano sintezo sodobnih in modernih plesnih tehnik, obogateno z lastnimi plesnimi izkušnjami in svojimi principi ustvarjanja. Kot dolgoletna asistentka in plesalka uveljavljenega ameriškega koreografa in pedagoga Joa Alegada pri svojem delu izhaja predvsem iz metode Alegado Movement Language, ki se napaja v gibu rok in dlani. Te se kot vodilo za gibanje celotnega telesa povezujejo z viri energije znotraj telesa in se nato projicirajo navzven v prostor.

Uršin klas se začne s preprostim, a dinamičnim ogrevanjem; ozaveščanjem in prebujanjem celotnega telesa z delom v parih, skupinah ali posamično. Temu sledijo strukturirane vaje na tleh, gibalne fraze v vertikali in prostorske kombinacije, ki jih nadgradi z zaključno plesno kompozicijo oz. koreografijo. Ta je sestavljena iz tehnično prej predelanih plesnih elementov, motivov in principov gibanja.

Pozornost se pri Uršinih klasih usmerja na gibanje in postavitev hrbtenice, kompleksno koordinacijo rok, nog ter trupa. Vpeljuje se prizemljenost ter hkratno vpetost v zrak in prostor. Urša poudarek daje plesnosti, muzikalnosti, mehkobi in pretočnosti gibanja in prehajanja med vertikalno in horizontalno ravnjo ter izrazni interpretaciji plesnega materiala.

Urša vas vabi, da na tej delavnici skupaj ujamete in zajezdite val fluidnega gibanja in se na njem podate na dinamično potovanje skozi prostor in čas.

URŠA RUPNIK je univ. dipl. kulturologinja in dipl. plesalka in koreografinja. Kot samostojna plesna ustvarjalka sodeluje s pomembnejšimi slovenskimi koreografi in drugimi umetniki; v okviru društva Studio za svobodni ples ustvarja avtorske solistične in skupinske plesne projekte; deluje v plesnem kolektivu Benko-Jamnikar-Križič-Rupnik ter v tandemu z Lizo Šimenc. Že skoraj desetletje je asistentka koreografije in delavnic svetovno uveljavljenega ameriškega plesalca, koreografa in pedagoga Joa Alegada (mdr. Vienna International Dance Festival ImPulsTanz) ter članica njegove mednarodne plesne skupine Jalegado Dance Company. Izhajajoč iz njegove metode Alegado Movement Language poučuje lastne plesne delavnice in tečaje, tako v Sloveniji kot v tujini. Je habilitirana asistentka za plesno izražanje na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani in habilitirana višješolska predavateljica za sodobne plesne tehnike na Višji baletni šoli Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani, kot pedagoginja za sodobne plesne tehnike sodeluje tudi z Akademijo za ples v Ljubljani. Urša je prejemnica listine Mete Vidmar, njene plesalke pa prejemnice najvišjih odličij na državnem in mednarodnem tekmovanju Opus 1 – plesna miniatura.

Na vrh

DELAVNICI KONTAKTNE IMPROVIZACIJE I & II

Jurij Konjar

Kontaktna Improvizacija je že od 1971 “umetniški šport” (art sport), podobna tako borilni veščini kot družabnim plesom. Najpogosteje se pleše v paru, na dogodkih, ki se jim reče “džemi” (jami).

Delavnici Kontaktna improvizacija I in Kontaktna improvizacija II  skupaj sestavljata celoto, čeprav sta celota tudi vsaka zase. Vabljeni, da se pridružite obema, ali pa le eni od njiju. Če se želite pridružiti le drugi delavnici so pogoj za to predhodne izkušnje s Kontaktno Improvizacijo.

Fokus delavnice KONTAKTNA IMPROVIZACIJA I bo ogrodje kontaktne improvizacije. Ločeno bomo delali na posameznih parametrih te veščine: teža, dotik, refleksni gib. Uporaba strukturne moči (skeleta). Improvizacija – delanje izbir v trenutku. Veliko bomo delali v dvoje, na izmenjavi teže. Vsakega od teh elementov si bomo pogledali ločeno ter skozi orodja gradili uporabne strukture. Iskali bomo virtuoznost gibanja; kjer je virtuozno tisto, kar je (navidezno?) lahko izvedljivo.

V delavnici KONTAKTNA IMPROVIZACIJA II se bomo osredotočili na najpogostejšo obliko vadbe kontaktne improvizacije, “jam”. V sami srži predloga te veščine je vprašanje interakcije z okoljem. Končnega odgovora na to vprašanje ni. Kadarkoli se odgovor za trenutek pojavi se že spremeni v naslednje vprašanje… In ta proces je že ples in tudi tisto, kar vadimo na jamih.

Struktura te delavnice bo torej pet plesnih jamov, vsak s prekinitvami za refleksijo in izmenjavo idej, opazovanj. Nekatera vprašanja bodo: Kako se znajti v situaciji, ko lahko delam karkoli, pa nič ni prepisano? Kako delam skupaj z drugimi, pa hkrati ostanem uglašen sam s seboj?

Preko pogovorov bomo imeli možnost skupaj oblikovati potek vsakega dneva in tako celotne delavnice; hkrati bomo v praksi (v plesu) opazovali rezultate naših pogovorov in refleksij…

Če bo prva delavnica bolj podobna klasu in raziskovanju principov,  pa se bomo v drugi osredotočili na ples in delanje izbir v trenutku, skozi širok objektiv, kakršnega ponuja kontaktna improvizacija. Za drugo delavnico bodo orodja in principi prve več kot koristna.

Obe delavnici sta primerni za vsakršna predznanja. Zahteva pa druga delavnica določeno mero volje, samodiscipline, pripravljenosti biti izgubljen. Pridite torej pripravljeni. Vsak bo plezal na svoj hrib; in predvsem od njega samega bo odvisno, v kakšnem razgledu bo užival z vrha.

JURIJ KONJAR se je rodil leta 1978 v Ljubljani. Že od mladih nog je treniral judo in se posvečal petju, kasneje pa športnim plesom. Po letu 2007, ko je utrpel hujšo poškodbo glave, se je v svojem delu začel intenzivneje posvečati potencialom danega trenutka v plesni situaciji. Njegovo zanimanje za improvizacijo je ob poglobljenem študiju video posnetka Goldbergovih Variacij Steva Paxtona preraslo v razvijanje lastne improvizacijske prakse in kulminiralo v odmevnih solo predstavah Ulysses, Goldbergove variacije, Za Juliana Mer-Khamisa in v raziskavi komponiranja plesnega dueta V iskanju mirovanja. Jurij s Paxtonom sodeluje od leta 2010, skupaj sta poustvarila Paxtonov solo Bound iz leta 1982, prav tako pa nastopa v Paxtonovi/Ashleyevi Operi Quicksand. V kontaktni improvizaciji je od 2012 aktiven kot raziskovalec, plesalec in učitelj.

Vec informacij o Juriju Konjarju:
http://ski.emanat.si/jurij-konjar/
https://www.facebook.com/jurij.konjar
https://vimeo.com/121118489

https://vimeo.com/69179944
https://vimeo.com/121932096
https://contactquarterly.com/cq/vol-36-no-2#
https://www.facebook.com/jurij.konjar/posts/366330213534347

Na vrh

FLUID BALANCE & CAPOEIRA

Katjuša Kovačič & Nikola Orešković

FLUID BALANCE pomaga ozavestiti ravnotežje telesa v kakršni koli situaciji/poziciji in spodbuja iskanje novih načinov, kako se balans dinamično pretaka skozi osi telesa. Trening je sestavljen iz različnih aspektov gibanja in mirovanja oziroma iskanja fluidnega ravnovesja med tema poloma preko različnih vidikov (ravnotežje/akrobatika, nivoji gibanja, suspenzija/amortizacija, komunikacija, izraznost in prezenca).

Cilj je spodbuditi individualni telesni besednjak in znanje uporabiti za razvoj lastnega gibalno-kreativnega “igrišča”. Elementi so učencem predani v varnem okolju s profesionalno pomočjo, pri čemer gibe prilagodimo vsakemu telesu – različni dejavniki, denimo telesna konstrukcija, poškodbe, starost, invalidnost itd.  ne predstavljajo nobene ovire.  Klas je primeren za začetnike ter bolj izkušene in profesionalne gibalce (plesalci, capoeiristi, učenci/učitelji borilnih veščin, športniki, akrobati, igralci, cirkusanti, učenci/učitelji joge, plesalci ob drogu, fitnes, cross fit…)

Program črpa iz najinega znanja plesa, capoeire, cirkusa, akrobatike in gledališča. Iz prepleta teh fizično-kreativnih disciplin sva razvila specifično metodo in gibalni besednjak, ki ju deliva preko umetniške produkcije in izobraževalnih programov. S programom sva začela leta 2009. Redni treningi se odvijajo v Ljubljani in Zagrebu, vsak mesec se odvijajo tudi mednarodne intenzivne delavnice.

Linki:
Web: http://www.amazonas.hr/fluidbalance/si/
FB page: https://www.facebook.com/Fluid-Balance-1555826861369798/
O programu v hrvaščini: http://www.amazonas.hr/fluidbalance/hr/

 

CAPOEIRA – Katjuša »professora Pinoquio« – Capoeira Tradicao Baiana (SLO) & Nikola »professor Cavalo« -Capoeira Amazonas (HR)

CAPOEIRA je afro-brazilska veščina, v kateri se preko kreativne igre teles prepletajo ples, borba, glasba in pretkanost. Nastala je s fuzijo različnih kultur afriških sužnjev v Braziliji, kot njihova težnja po svobodi.

Na delavnici se bomo naučili osnovnih gibov, premikov in obratov ter tehnike napada, obrambe in akrobatskih elementov. Vse to v stalnem dialogu s soigralcem, prostorom in glasbo. Neločljiv del capoeire je petje tradicionalnih pesmi v portugalščini in igranje inštrumentov.

Vadba pomaga razviti motoriko, gibčnost, spretnost, pozornost, posluh in občutek za ritem. V igri capoeire se hitrost in natančnost prepletata z eleganco in milino gibov.

Capoeira se je skozi zgodovino spreminjala, zato danes poznamo veliko različnih stilov, vsem pa je skupen gibalni dialog, igra modrejšega, ki preko ritma in pozitivne energije ustvarja svojevrsten ritual moderne dobe. Je veščina, ki razvija celotno telo, briše razlike med spoloma in se ne ozira na starost in rasno pripadnost. Primerna je za začetnike, izkušenim gibalcem pa lahko ponudi odlično novo orodje oziroma nadgradnjo gibalne komunikacije in besednjaka.

Povezave:
Tradicao Baiana:
http://capoeiratb.si/
https://www.facebook.com/capoeira.katjusa/
https://www.facebook.com/capoeiratradicaobaiana.si/

Amazonas:
http://www.amazonas.hr/capoeira/
https://www.facebook.com/CapoeiraAmazonas/

 

KATJUŠA KOVAČIČ, pedagoginja, profesorica capoeire, plesalka, ulična umetnica, akrobatka in performerka

Svobodna umetnica, ki sodeluje z umetniki iz različnih disciplin in svoje znanje in izkušnje spaja v edinstven telesni izraz, ki ga učencem predaja v sklopu programa fluid balance. Z gibom se ukvarja od svojega petega leta, na začetku preko izraznega plesa in improvizacijskega gledališča, kasneje preko sodobnega plesa in fizičnega gledališča. Od 2004 se ukvarja z uličnim gledališčem in cirkusom; med drugim je končala enoletno intenzivno šolanje na Mednarodni umetniški šoli na Kitajskem ter diplomirala na Šugla (šola uličnega gledališča). Od 2006 se aktivno ukvarja s capoeiro;  leta 2013 je postala prva inštruktorica v Sloveniji. Redno poučuje klase in delavnice: fluid balance, ulično gledališče (gib v prostoru) in capoeiro (odrasli, otroci in osebe z invalidnostjo). Sodeluje z naslednjimi posamezniki in društvi: Branko Potočan, Alicia Ocadiz, Nikola Orešković, Manca Uršič, gledališče Ana Monro, ŠKD Capoeira Tradiçao Baiana, Sezam, Mesto žensk, Amazonas. Katjuša je performerka in koreografinja v samostojnih ter skupinskih produkcijah in redno sodeluje na mednarodnih festivalih in drugih dogodkih

 

NIKOLA OREŠKOVIĆ, pedagog, profesor capoeire, plesalec, akrobat, kaskader in performer

Nikola ima dolgoletne izkušnje kot učitelj, inštruktor in performer. Sodeluje z umetniki iz različnih žanrov. 14 let je treniral taekwondo (stopnja mojstra 3. dan), je soustanovitelj in član prvega hrvaškega Martial Arts Tricks demo team-a “X-OUT”. Poleg tega se aktivno ukvarja z jogo, handbalancingom, cirkusom/akrobatiko, capoeiro, gimnastiko in sodobnim plesom (sodeluje s Snježano Abramović Milković, Ivo Nerina Sibila, Žakom Valento …). Znanja in izkušnje iz različnih veščin spaja v samosvoj sistem treninga in delavnic v sklopu programa fluid balance. Od leta 2002 kot prvi hrvaški inštruktor aktivno poučuje capoeiro (odrasle in otroke) v hrvaškem društvu Amazonas, kjer organizira tudi klase fluid balance. Od leta 2009 se aktivno ukvarja s kaskaderstvom. Je zunanji sodelavec na oddelku za akrobatiko Fakultete za kineziologijo v Zagrebu ter član IMRC-a (Integrated Movement Research Collective), UPUH-a (Združenje hrvaških plesnih umetnikov) in HDFD-a (Združenje hrvaških filmskih umetnikov).

Na vrh

PLESNA DELAVNICA ZA OTROKE (od 5 do 7 let) in DELAVNICA ZA MENTORJE

Saša Lončar

PLESNA DELAVNICA ZA OTROKE OD 5 DO 7 LET »DVA LETEČA IN EN BOS«  – TUKAJ IN ZDAJ (MINLJIVKE)

Na plesni delavnici za otroke se bomo dotaknili tako fizičnih kot intuitivno kreativnih zaznav, ki jih srečujemo v danem trenutku. Preko domišljijskih svetov bomo osvobajali omejeno in odpirali kreativnost posameznika, glede na gibalno izkušnjo. Plesno delavnico bomo zaključili s kratko predstavitvijo. Na delavnici bodo potekale tudi hospitacije za mentorje.

Znotraj procesa, ki se bo zgodil glede na trenutno situacijo in odzivnost otrok v prostoru bom preko lastnih zaznav izluščila bistveno,  s poudarkom na skupinski dinamiki in senzoričnosti posameznika. Preko raziskovanja in oblikovanja  bo poudarek na minljivosti trenutka, ki nam omogoča izredno priložnost za odločitev.  Plesno delavnico bomo zaključili s kratko predstavitvijo. Na delavnici bodo potekale tudi hospitacije za mentorje.

 

DELAVNICA ZA MENTORJE, ki sledi delavnici za otroke, temelji na pogovoru in praktičnem delu. Je priložnost za nadgradnjo videnega in razvoj procesa ustvarjanja. Vprašanja in udobna oprema za valjanje po tleh so nujna.

SAŠA LONČAR je priznana plesna pedagoginja in koreografinja, ustanoviteljica in umetniška vodja KD Qulenium v Kranju in Ljubljani. Vsako leto organizira festival odrske umetnosti Kalejdoskop in raziskovalno-ustvarjalni poletni tabor mladih na Mašunu. Skozi ustvarjalne procese z bujno domišljijo, odprtostjo, drznostjo, odličnim občutkom vodenja, spodbuja otroško plesno ustvarjalnost in bogati njihovo osebno gibalno izraznost. S svojimi plesalci sodeluje na pomembnih prireditvah in festivalih doma in v tujini (Francija, Indonezija, Indija, Hrvaška, Danska, Srbija).  Za umetniške ustvarjalne in pedagoške dosežke je prejela plaketo Mete Vidmar.

Na vrh

PREBUJAJOČE TELO

Tina Valentan

PREBUJAJOČE TELO je ogrevalni klas, ki telo na subtilen način, v umirjenem tempu pripravi na podvige v dnevu. Snov črpa iz različnih somatskih praks (hatha, kundalini, partner yoga, BMC), preko katerih se um poveže s telesom in se osredotoči na specifične anatomske povezave med deli telesa. Temelji na lastnem raziskovanju giba, v kombinaciji z določenimi vajami za prožnost, pretočnost in predihanost. Namenjen je plesalkam/plesalcem, ki jih zanima ponotranjen vpogled v izvor gibanja ter vsem, ki se želijo pregibati, prenoviti in prevetriti.

TINA VALENTAN je diplomantka amsterdamske šole SNDO. Kot plesalka kontinuirano sodeluje s koreografoma Snježano Premuš in Milanom Tomášikom, kot avtorica pa se je nazadnje predstavila s solom Kalipso, ki so ga v častniku Dnevnik uvrstili med 10 najboljših uprizoritev v 2016. Je dobitnica nagrade Ksenije Hribar 2017 za najboljšo performerko/plesalko. Svojo telesno prakso gradi na urjenju celostnega zavedanja sebe v prostoru in utelešanju notranjih vzgibov.

Več na: ski.emanat.si/tina-valentan/

Na vrh